Valencia

Andalúzia

Avagy az első spanyol road trip

2020. november 26. - redzsi___

Pontosan egy hónappal ezelőtt indultunk útnak a mi kis magyar csapatunkkal Andalúziába. Az ötlet onnan jött, hogy hosszú hétvége volt Spanyolországban, így gondoltuk, nem szeretnénk Valenciában maradni. Bár csütörtök hajnalban indultunk, szerda este még a városok között vaciláltunk és szerveztük meg a programot, szállást, nagyon-nagyon jól sikerült ez az utazás, ahol 3 várost sikerült meglátogatni: Cordoba, Malaga és Granada volt az útiterv.

Csütörtökön Cordobában kezdődött a nap. Parkolás után gyalog tudtuk bejárni a főbb nevezetességeket, mint az Alcazar, Roman Bridge, és számomra a leggyönyörűbb hely a Mesquita templom. A látványosságok között volt időnk felfedezni Cordoba utcáit, amelyek több ezer évnyi történelmet láttatnak magukban.

Az estét már Malagában töltöttük, és egy kellemesen átbulizott éjszaka után pár órás alvással a nyakunkba vettük szombat reggel Malaga belvárosát. Első utunk az Alcazabába vezetett, amely egy mór erődítmény. Csodálatos látvány tárult elénk. Sajnos a Gibralfaro vár kimaradt, de cserébe Malaga utcáit tudtuk felfedezni, ahol La Manquita katedrálist és Picasso szülőházát is láthattuk kívülről. Nagyon szerethető és turistaközpontú város Malaga, így biztosan vissza fogok még ide térni felfedezni a nem látott rejtett helyeket. A délután folyamán egy sziklás tengerpartot választottunk pihenés gyanánt, majd este visszatértünk a szállásunkra, ahol megint csak egy jó hangulatú este vette kezdetét.

Harmadik napunkon Granada felé vettük az irányt, azonban egy rossz navigálásnak köszönhetően egy csodálatos partszakaszra kanyarodtunk, amely az utazás egyik kiemelkedő emléke lett. Ez a sziklás partvidék remek lehetőséget nyújtott egy kis búvárkodásra, azonban én csak kívülről szemléltem a bátor barátaimat, akik beleugrottak a vízbe. Kis kalandunk után már tényleg Granada felé vettük az irányt, ahol a belvárost fedeztük fel, majd egy csodálatos naplementében volt részünk a város felett.

Utolsó napunk programja volt Granadában az Alhambra. Az ókori Mór Monarchia szent helye, és erődítménykomplexuma volt. A Granada felett lévő dombon álló, 140 ezer m2 terület három részből áll: a Nazrid palota, az Alcazaba, valamint a Generalife. A napunk hátralevő részét a hazautazás jelentette, amely szintén nagyon jó hangulatban telt. Mindenki beszámolt a számára leginkább kiemelkedő emlékekről. Ilyen utazásban még nem volt részem, de megegyeztünk, hogy hamarosan újra a nyakunkba vesszük Spanyolországot!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.